کوروش بزرگ

کوروش بزرگ

کوروش بزرگ

کوروش بزرگ

کتیبه‌های داریوش


من داریوش، شاه بزرگ، شاه، شاه پارس، شاه سرزمین‌ها (کشورها)، پسر ویشتاسپ، نوه ارشام هخامنشی هستم. پدر من ویشتاسپ، پدر ویشتاسپ، ارشام، پدرارشام، اریارمن، پدر اریارمن، چیش پیش و پدر چیش پیش، هخامنش بود. ما بدلیل این که از دیرگاهان از خاندانی اصیل و شاهانه بودیم، هخامنشی خوانده شدیم. ۸ نفر از خاندان ما پیش از این شاه بوده‌اند و من نهمین هستم. ما ۹ نفر پشت سر هم شاه بوده و هستیم. به خواست اهورامزدا، من شاه هستم و او شاهی را به من، هدیه داد.

ای که این نوشته‌ها و این نقش‌ها را که من تهیه کرده‌ام، می‌بینی از آنها حفاظت و مراقبت کن.

اگر تا زمانی که توانایی داری از این نوشته‌ها و نقش‌ها مراقبت کنی، اهورامزدا یارت باد و دودمان و زندگیت بسیار باشد و همه کارهایت مورد قبول اهورامزدا باشد.

امیدوارم اگر این نوشته‌ها و نقش‌ها را در هنگام توانایی مراقبت و حفاظت نکنی، اهورامزدا یارت نباشد و دودمانت تباه باشد و آنچه می‌کنی، اهورامزدا ضایع کند.


نظرات 3 + ارسال نظر
ارشام یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ب.ظ http://pars95.blogfa.com/

سلام هم لینکی دوست خوبم بهم سر بزن با مطلبی به روزم سر بزن نظر یادت نره با امتیاز.. من سر زدم ها
من چند باره سر میزنم ولی شما سر نزدین ها

علی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:08 ق.ظ http://seeyourinside.blogsky.com

بسیار عالی مصطفی جان. گاهی وقتی الانمون رو میبینیم نمیدونیم گذشتمون باعث افتخارمون هست یا باعث خجالتمون. چون اگر آدم گذشته پر افتخاری نداشته باشه توقع کمتری ازش هست اما الان ....
همچنین میخواستم از نظر خوبی که برای پست قبلی من گذاشتی تشکر کنم. البته نمیدونم پاسخ من رو هم خوندی یا نه. به هر حال نظرات دوستان موضوع پست جدید شد و به سوالی رسید که فکر میکنم تک تک ما باهاش برخورد کردیم... خسته ام ... عاشقم ... تشنه ام ... ممنون میشم در این مورد نظرت رو بدونم. سپاس.

ارشام دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:17 ق.ظ http://pars95.blogfa.com/

سلام اهنگ گوگوش رو بردار فیلتر میشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد